ویدئو| تصاویر هوایی از پارکینگ‌های مرز مهران ویدئو| خدمات شبانه روزی اتوبوسرانی مشهد در مرز چذابه به زائران اربعین حسینی ویدئو | بخشی از اعترافات جاسوسی که اطلاعات هسته‌ای را به اسرائیل لو داده بود موشن گرافی | دستاورد‌های جنگ تحمیلی ۱۲ روزه: همبستگی ایرانیان موشن گرافی | دستاورد‌های جنگ تحمیلی ۱۲ روزه: بمباران پایگاه هوایی العدید آمریکا در قطر ویدئو| نسل بدون خانه در تهران و مشهد کافه شهر | جایی که تردید‌ها راه به یقین می‌دهند ویدئو| نمایی هوایی از شرایط آخرالزمانی در غزه اینفوگرافی| علائم هشدار دهنده نابودی کلیه ویدئو | «دروزی‌ها» را بیشتر بشناسید | اقلیتی مذهبی با هویت مرموز هزار ساله ویدئو | تایم‌لپس زیبا از حضور زائرین پیاده اربعین در موکب فرهنگی شهرداری مشهد در نجف اشرف ویدئو | دومین روز از خدمت رسانی شبانه روزی شهرداری مشهد به زائرین در مرز چذابه ویدئو| سیل مرگبار در هند ویدئو| ثبت تصویر جدید از پلنگ ایرانی در فیروزکوه اینفوگرافی| قوانین قهرکردن در زندگی دو نفره ویدئو| هم‌نشینی یوز و گورخر در کنار آب! ویدئو | رهبر معظم انقلاب و سردار سلیمانی درباره شهید کامیاب چه گفتند؟ کارتون شهر | کم آبی موشن گرافی | دستاورد‌های جنگ تحمیلی ۱۲ روزه: افزایش مشروعیت بین المللی جمهوری اسلامی ایران
سرخط خبرها

کارتون | برای اطلاع آیندگان

«پیتر کوپر»، کارتونیست مجله «نیویورکر» در اثری چندمرحله ای، با طنزی گزنده و با رویکردی واقع گرایانه، به موضوع نابودی بشر و این کره خاکی در آینده اشاره می‌کند.
  • کد خبر: ۹۵۸۲۰
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

امیرمنصور رحیمیان | شهرآرانیوز - آیندگانی که روی این سیاره کهن سال زندگی خواهند کرد، بدون شک دلیل نابودی نوع بشر را خودش خواهند دانست. آن‌ها ما را به نام موجوداتی با توانایی‌های علمی و فناوری‌های نوین خواهند شناخت که با داشتن همه چیز‌هایی که می‌توانست به ادامه حیاتشان کمک بکند، موجب نابودی خود شدند.

موجودات هوشمندی که در آینده روی این کره خاکی زندگی خواهند کرد، این مبحث را در دانشکده‌های خود درس خواهند داد. درسی برای شناخت نوع خودخواهی و تکبری که در برابرآدم‌ها داشتند؛ تکبری که به آن آدم‌ها اجازه می‌داد تمام منابع طبیعی زمین را بدون درنظر گرفتن بقیه موجودات زنده، استفاده کنند.

«پیتر کوپر»، کارتونیست مجله «نیویورکر» در اثری چندمرحله ای، با طنزی گزنده و با رویکردی واقع گرایانه، به همین موضوع اشاره می‌کند.

او کشتی معدن کاوی را تصویر کرده است که روی آب، بر فراز معدنی زیر دریا ایستاده است و دارد چنگک خودش را برای کاوش پایین می‌فرستد. او در دریا انواع واقسام موجودات زنده را هم نقش زده است. در مراحل بعدی اثر، چنگک کشتی به دریچه آب بند اقیانوس می‌رسد و آن را بالا می‌کشد. آب اقیانوس با تمام موجودات دیگر، به درون سوراخ کشیده می‌شود. در تصویر آخر، همچون صحنه‌های آخر زمان، خود کشتی معد ن کاو هم در میان خشکی باقی مانده از دریا، فرو رفته است.

ضربه این اثر، بی تعارف در بخش سوم اثر است؛ جایی که دیگر موجودات، هزینه خودخواهی آدم را با جان خودشان پرداخت می‌کنند؛ موجوداتی که به نوعی اجداد ژنتیکی همه جانوران روی سیاره به حساب می‌آیند. کارتونیست می‌توانست هرجای دیگری را برای رساندن این منظور استفاده کند. ولی کشیدن دریا را انتخاب کرده است. او از مخاطبانش می‌خواهد به یاد بیاورند که اقیانوس‌ها منشأ حیات روی این سیاره کهن سال و سبز بوده اند. انگار پیتر کوپر، این اثر را برای آیندگان ترسیم کرده است؛ آیندگانی که امیدی به وجود داشتنشان ندارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->